2018



24. december 2018


JUL OG NYTÅR I STADIONPARKEN

Hermed lidt praktisk info om affaldssortering mm.i jule- og nytårsdagene:


-HUSK at gavepapir og gavebånd IKKE må komme i papircontaineren. Da gavepapir er lamineret med plastik skal begge dele i restaffald. Alle husstande har fået en Jule-papirsæk fra Vestforbrændingen som evt. kan bruges til gavepapir. Denne sæk kan stilles ud ved siden af matriklens skraldespand ved første tømning efter jul, så tager renovationsfolkene den med. Alternativt kan gavepapir og gavebånd smides i småt brændbart i containergårdens åbningstid.


-Juletræer kan stilles ved siden af containergården under P-forbud skiltene til og med mandag d. 7. januar. Herefter vil de blive afhentet.


-Brugt fyrværkeri skal smides i restaffald – alternativt kan man låne en minicontainer til småt brændbart affald d. 1. januar. Det er beboernes eget ansvar at rydde op på fællesarealerne efter nytårsaften. Ubrugt fyrværkeri skal afleveres gennem ordningen for farligt affald.


-Og nu hvor sneen er begyndt at falde: Grundejerforeningen har en aftale med et snerydningsfirma der rydder og salter de største veje og stier (se hvilke under menupunktet Snerydning). Alle andre stier skal beboerne selv rydde og salte. Det er den enkelte grundejers ansvar at der er ryddet og saltet rundt om egen matrikel


22. november 2018


TIL DE BEBOERE DER HAR BESTILT TRAPEZPLADER TIL CARPORTE

Udlevering af trapezplader finder sted søndag d. 25. november i tidsrummet kl. 12.00-13.00 ved containergården

Hver beboer får  udleveret 6 trapezplader og en bunke skruer. HUSK snor til at binde omkring trapezpladerne hvis man ønsker at rulle dem sammen.


24. oktober 2018


TAGRENDER

Husk at det påhviler den enkelte indehaver af carportbrugsretten at stå for den daglige vedligeholdelse af carporten. Dette indebærer også at sørge for rense tagrenderne. Der er pt. en del carporttagrender der trænger til en kærlig hånd.


30.  september 2018

HJÆLP SØGES


Det sker af og til at der sker skader på carportene (oftest fordi lastbiler eller andre påkører ud-hæng). Finders synderen bliver de selvfølgelig bedt om at udbedre skaderne, men ellers er det carportkontoen der betaler for udbedringen af sådanne skader, da det er grundejerforeningen der ejer carportene. Grundejerforeningen har tidligere haft et samarbejde med en tømrer der har påtaget sig disse udbedringer. Desværre har han været ude for en ulykke og er ikke længere arbejdsdygtig. Bestyrelsen har ledt med lys og lygte efter en tømrer der ville påtage sig en lignende aftale med grundejerforeningen, men desværre må vi erkende at sådanne ”små” her og nu opgaver ikke er attraktive og økonomisk rentable for tømrerne, da vi ikke har kunnet finde nogen interesserede. Til efterårets grønne dag vil vi sørge for selv at skifte de par brædder der er i stykker på carportene. Men vi vil gerne høre om der evt. var en tømrer (eller bare en handyman) i foreningen der kunne tænke sig fremover at få opgaven med at udbedre carportene, hvis der sker skader på dem. Man vil selvfølgelig blive timeaflønnet for arbejdet ligesom materialeudgifter vil blive dækket. Interesserede er velkomne til at kontakte bestyrelsen på

bestyrelsen@stadionparken.dk.


30.  september 2018

GRØN DAG – EFTERÅRET 2018


Så er det atter tid til at give en hånd med til at få holdt ukrudtet nede og spare penge på udgifterne til gartner, hvis alle hjælper til.


Der holdes der fælles vedligeholdelsesdag søndag den 11. november kl. 10 ved containergår-den


Vi starter med morgenbrød og kaffe. 


Vi har i de sidste år nået rigtig meget på vedligeholdelsesdagene – så stor tak til alle de aktive der har været mødt frem, men vi kan bruge endnu flere hænder. Vi opfordrer alle parceller til at bidrage med at holde foreningens fælles arealer og i sidste ende spare penge på vedligeholdel-se af grønne arealer. Og her bliver pænere at bo.


Kan du ikke deltage på dagen, vil vi fra bestyrelsen opfordre dig til, at bidrage på anden vis. Du kan henvende dig på bestyrelsen@stadionparken.dk og få tildelt en opgave.



30.  september 2018


CARPORTE


Nu er vi endelig færdige med at få malet carportene, og det betyder at vi kan komme i gang med at få indkøbt trapezplader til de carportbrugsretsindehavere der har ønsket sådanne.


Pt har bestyrelsen registreret at følgende beboere ønsker trapezplader:


F46, F54, P32, P54, P56, P70, P76, P78, P80, P82, P88, P100, P112, P124, P142, P154, P156, P158, P160, P164, P166


Er der nogen vi har glemt, eller andre der vil på listen her i sidste øjeblik så send en mail til    formanden@stadionparken.dk senest fredag d. 5. oktober.


15.  august 2018


HÆKKE OG HEGN


I forbindelse med at flere beboere i disse dage er ved at udskifte hække på havesiden minder bestyrelsen om de kommunale regler for dette. Husk at det er den enkelte beboer der er ansvarlig for at egen matrikel lever op til lokalplanen


Følgende er uddrag for kommunens lokalplan for Stadionparken:


9.4 Levende hegn skal bestå af bøg, avnbøg, liguster eller tjørn. Der må

kun anvendes én af de nævnte planter i en hæk.


9.5 Hegn på havesiden mod vejskel og fællesarealer må kun etableres som

levende hegn evt. suppleret med et trådhegn. Hegn mod naboskel skal

bestå af levende hegn. Hækken kan suppleres med et fast hegn i træ

ind imod egen grund. Hegn ved indgangsside skal bestå af et fast hegn

i træ. Hegnet skal udføres med vandrette planker.


9.6 Hegn mod naboskel må maximalt være 1,80 m højt. Hegn på indgangsside

mod stiarealer og fællesarealer må maximalt være 1,60 m

højt.

2. august 2018


INFO FRA GLOSTRUP KOMMUNE


Glostrup Festival 2018 finder sted i weekenden 24.-26. august i Glostrup Idrætspark udendørs på fodboldbanerne. Vi håber, at du vil kigge forbi og nyde al den gode musik, vi har arrangeret og deltage i aktiviteterne på festivalpladsen. Der er fri entré.

Vi forventer, at mange mennesker møder op for at deltage i festivalen, og vi

forventer stor aktivitet i og omkring idrætsparken. Da du er nabo til idrætsparken, vil vi gerne informere dig specifikt om, hvilken indflydelse festivalen vil få på dine omgivelser.


Du vil kunne høre musik fra den store scene og musikteltet i tidsrummene:

• Fredag 15.00-21.00

• Lørdag 11.00-23.30 (lydprøver formiddag)

• Søndag 11.00-17.00


I samme tidsrum vil du derudover kunne høre, når tivolis forlystelser kører og

aktivitet fra glade mennesker.

I ugen op til festivalweekenden bygger vi pladsen op, og der kan forekomme

periodevis støj som følge af den forøgede aktivitet i Idrætsparken.


Trafikken til festivalpladsen vil belaste vejene omkring idrætsparken i løbet af hele denne weekend. Vi vil forud for weekenden appellere til gæsterne om at komme til fods eller tage cyklen. Derudover henviser vi til erhvervsparkeringspladser i området, som vi har fået adgang til. Det skulle gerne minimere generne af den øgede aktivitet.


Adgangen for festivalgæster er udelukkende via indgangen på Stadionvej 80 ved Glostruphallen. Af sikkerhedsmæssige årsager vil det ikke være muligt at benytte nødudgange og bagveje til publikumsadgang eller anden gennemgående trafik.


Du kan se mere om Glostrup Festival på www.glostrupfestival.dk

Med venlig hilsen

Glostrup Kommune

Kontaktoplysninger: Center for Kultur og Borgerservice, kultur@glostrup.dk


2. august 2018


HUSK TILMELDING TIL SOMMERFESTEN SENEST DEN 6. AUGUST


Sommerfest  lørdag den 18. August kl. 15-24

 

Al mad er inkluderet; grillet skinke, oksefilet og lam, forskellige salater, kartofler og brød (www.slagter-steen.dk, grillmenu 1 og salatbuffet nr. 2)


Drikkevarer sælges i baren til billige priser.


Tilmelding senest den 6. august. Kopier teksten fra nedenstående slip ind i en mail, udfyld og send mailen til sommerfest@stadionparken.dk


Du kan også aflevere tilmeldingen hos Mette, P92, evt. i postkassen.


Betaling: Voksne 100 kr., børn 3-12 år 50 kr. Børn under 3 år er gratis.

Betal med mobilepay til Stadionparken på nr. 23037 (OBS er først aktiv fra den 20. Juni)

Anfør P eller F og husnummer, samt antal, eksempelvis ”P67, 2v 1b”.


Hvis du ønsker at betale kontant, så læg pengene i en kuvert hos Mette, P92, evt. i postkassen.


……………………………………………….…………………………………………


Adresse:

Vi kommer antal voksne:

Antal børn:

Børnenes alder:

Vi ønsker halal (sæt kryds):


Vi vil gerne hjælpe med (sæt kryds)

Bage kage:

Opstilling af telte fredag kl. 16.30:

Opstilling af borde, bar mm. lørdag kl. 13.00:

Oprydning og nedtagning af telte søndag kl. 10.00:




24. maj 2018

MALING AF CARPORTE


Som nævnt på generalforsamlingen skal der i år males carporte. Carportkontoen betaler maling og pensler, mens det er ejeren af carportbrugsretten der skal sørge for at få malet carporten.

ALLE carporte skal males. Alt træværk skal males, også indvendige spær (dette gælder uanset om man har tilmeldt sig opsætning af trapezplader eller ej).

Maling og pensler udleveres om tirsdagen i containergårdens åbningstid (startende fra tirsdag d. 29. maj og følgende tirsdage). Resterende maling samt brugte pensler skal returneres igen – ligeledes i containergårdens åbningstid.

Jf. carportregulativet paragraf 8 har indehaveren af carportbrugsretten indtil 1. oktober til at få malet carporten. Er carporten endnu ikke malet 1. oktober bestiller bestyrelsen en maler – udgifterne til denne opkræves brugsretsindehaveren via førstkommende kontingentindbetaling.


24. maj 2018

GRØN ARBEJDSDAG FORÅR 2018


Så er det atter tid til at give en hånd med til at få holdt ukrudtet nede og spare penge på kontin-gentet til gartner, hvis alle hjælper til.


Der holdes der fælles vedligeholdelsesdag søndag den 3. juni kl. 10 ved containergården


Vi starter med morgenbrød og kaffe. 


Vi har i de sidste år nået rigtig meget på vedligeholdelsesdagene – så stor tak til alle de aktive der har været mødt frem, men vi kan bruge endnu flere hænder. Vi opfordrer alle parceller til at bidrage med at holde foreningens fælles arealer og i sidste ende spare penge på vedligeholdel-se af grønne arealer. Og her bliver pænere at bo.


Til årets grønne arbejdsdag skal vi bl.a. have slebet og malet vores borde/bænkesæt igen. I den forbindelse efterlyser bestyrelsen beboere der vil medbringe rystepudsere, båndslibere eller lig-nende. Kan du medbringe en sådan slibemaskiner hører bestyrelsen gerne fra dig på bestyrel-sen@stadionparken.dk.


Kan du ikke deltage på dagen, vil vi fra bestyrelsen opfordre dig til, at bidrage på anden vis. Du kan henvende dig på bestyrelsen@stadionparken.dk og få tildelt en opgave.


15. april 2018


NYE POSER TIL MADAFFALD


Klik her for at læse mere



4. april 2018

REFERAT FRA DEN ORDINÆRE GENERALFORSAMLING 2018


Klik her for at læse referatet



28. marts 2018


REN BY - AFFALDSINDSAMLING


Albertslund Kommune vil gerne genoplive tidligere tiders ”Ren by”-koncept.  I den forbindelse er det muligt at tilmelde grundejerforeningen til den årlige nationale affaldsindsamling der foregår søndag d. 22. april (til og med søndag d. 29. april)

Hvis man ønsker at medvirke til den store affaldsindsamling ved at samle affald på fællesområder og på stisystemerne rundt om foreningen bedes man skrive til bestyrelsen@stadionparken.dk senest søndag d. 8. april. Bestyrelsen har desværre ikke mulighed for at deltage selv, men vil samle evt. interesserede navne ind og videreformidle disse til Agendacentret, der herefter vil sørge for at de interesserede får udleveret affaldssnappere og affaldssække søndag d. 22. april, ligesom de afhenter og vejer det indsamlede affald og i samme omgang fotograferer indsamlingsholdet i weekenden d. 28.-29. april.



28. marts 2018


FORÅRETS GRØNNE ARBEJDSDAG


Sæt allerede nu kryds i kalenderen søndag d. 3. juni. Her afholder vi forårets grønne arbejdsdag. Nærmer information følger


28. marts 2018


OPSÆTNING AF TRAPEZPLADER I CARPORT


På generalforsamlingen blev det vedtaget at interesserede indehavere af carportsbrugsretten havde mulighed for at opsætte trapezplader på undersiden af spærrene for at undgå dryp af kondensvand. Bestyrelsen bestiller de materialer der skal benyttes og laver en vejledning til hvordan pladerne skal opsættes. Materialerne betales af carportkontoen. Det er den enkelte brugsretsindehaver der selv skal stå for monteringen af pladerne. Ønsker man at opsætte trapezplader i sin carport bedes man skrive til bestyrelsen@stadionparken.dk senest søndag d. 1. maj 2018.


16. januar 2018


SOMMERFEST 2018


Sæt allerede nu kryds i kalenderen lørdag d. 18. august 2018. Her afholder vi den årlige sommerfest for grundejerforeningen Stadionparken


6. marts 2018

GENERALFORSAMLING 2018


Klik nedenfor for at downloade dagsorden og bilag til den ordinære generalforsamling 20. marts 2018 kl. 19.00 på Herstedøster Skole - Musisk rum Nord


Dagsorden

Bilag 1 - Vedtægter

Bilag 2 - Carportregulativ

Bilag 3 - Bestyrelsens beretning

Bilag 4 - Regnskab 2017 (drift)

Bilag 5 - Regnskab 2017 (carporte)

Bilag 6 - Tillæg til regskab 2017

Bilag 7 - Budget 2018 (drift)

Bilag 8 - Budget 2018 (carporte)

Bilag 9 - Tillæg til budget 2018


6. marts 2018


CONTAINERGÅRDEN HOLDER LUKKET DEN 20. MARTS


På grund af informationsmøde (vedr. den kommende sænkning af fjernvarmetemperaturen) og ordinære generalforsamling 2018 holder containergården lukket tirsdag d. 20. marts 2018. Containergården holder i stedet åbent onsdag d. 21. marts 2018 kl. 18.00-18.30


14. februar 2018


INDKALDELSE TIL ORDINÆR GENERALFORSAMLING 2018


Tirsdag d. 20. marts 2018 kl. 19.00 på Herstedøster Skole, musisk rum



Dagsorden


1.Valg af dirigent


2.Valg af stemmetællere


3.Godkendelse af dagsorden


4.Beretning

Bestyrelsens beretning


5.Fremlæggelse af regnskaber v/kassereren

a. Godkendelse af regnskab 2017 for Grundejerforeningen Stadionparken

b. Godkendelse af regnskab 2017 for Carportkontoen


6.Valg


Bestyrelse:

a. Valg af kasserer 2 år

b. Valg af 1 bestyrelsesmedlem 2 år

c. Valg af 1 bestyrelsesmedlem 1 år (da nuværende bestyrelsesmedlem er fraflyttet foreningen midt i valgperioden)

d. Valg af 2 suppleanter 1 år


Revisorer:

a. Valg af 2 revisorer 1 år

b. Valg af 2 revisorsuppleanter 1 år


Udvalg:

a. Valg af 8 containervagter

b. Valg af medlemmer til festudvalg

c. Valg af medlemmer til vedligeholdelsesudvalg


7.Fastsættelse af kontingent

a. Foreningskontingent

b. Bidrag for brugsret til carporte


8.Indkomne forslag


Evt. indkomne forslag skal i hht. vedtægterne §8 være bestyrelsen skriftligt i hænde senest d. 27. februar 2018.


9.Fremlæggelse af budget

a. Godkendelse af budget 2018 for Grundejerforeningen Stadionparken

b. Godkendelse af budget 2018 for Carportkontoen


10.Eventuelt


14. februar 2018


INVITATION TIL INFORMATIONSMØDE MED ALBERTSLUND FORSYNING


1. januar 2026 sænker Albertslund kommune temperaturen på fjernvarmen til 60  grader


I den forbindelse inviterer bestyrelsen til infomøde


den 20. marts kl. 18.00-18.50

på Herstedøster skole (Musisk rum - Nord)


Mødet afholdes umiddelbart før den ordinære generalforsamling i grundejerforeningen. Mødet afsluttes til tiden således at generalforsamlingen kan starte kl. 19.00


Bestyrelsen har inviteret Christian Oxenvad fra Albertslund Forsyning der vil informere om baggrunden for sænkningen til lavtemperatur samt hvilken betydning det kan få for netop vores boligtyper.


•Det er fuldt ud muligt at opvarme til behagelig rumtemperatur med ‘lavtemperatur’

•Lavtemperatur kan, i en kold vinter, påvirke rumtemperaturen i utilstrækkeligt isolerede bygninger - og bygninger med underdimensionerede varmeflader

•En del bygninger anbefales at efterisolere og evt. modernisere varmeinstallationen

•Albertslund Varmeværk hjælper løbende med omstillingen fra høj- til lavtemperatur


Med håbet om en god dialog hvor vi alle bliver klogere på den fremtidige fjernvarmesænkning, samt hvordan vi bedst kan forberede vores boliger på de nye forhold


16. januar 2018

INDBYDELSE TIL FASTELAVN



Vi holder fastelavnsfest søndag den 11. februar kl. 14.00


Vi mødes ved containergården, hvor børnene slår katten af tønden.


Arrangementet er gratis. Foreningen byder på kaffe/te og fastelavnsboller.

Til børnene er der også slikposer og kakao.


Tilmelding sker ved at kopiere nedenstående slip over i en mail og sende til

festudvalget@stadionparken.dk

SU senest søndag den 4. februar   

Vi glæder os til at se jer!


Mange hilsner fra festudvalget

……………………………………………………………………………………


Vi kommer til fastelavnsfest:


Antal børn:……………og deres alder…………………………………..


Husnummer (P eller F) ……………