10. December 2016
Sortering af juleaffaldet
Julen står for døren og det gør et hav af affald også.
Der er derfor blevet lavet en vejledning til hvordan man sorterer julens affald.
Strikketrøjen fra svigermor er som udgangspunkt ikke affald :)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
7. November 2016
Opkrævning for affaldsordningen
Flere beboere har konstateret at der på opkrævningen fra kommunen ikke er sket en regulering i forhold til den nye affaldsordning.
Kommunen oplyser at da der kun er 3 måneder i 2016 med den nye affaldsordning, vil der ikke ske ændringer før d. 1. januar 2017.
Til gengæld bliver manglende regulering fra de sidste 3 måneder i 2016 indregnet i taksten for 2017.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
15. Oktober 2016
Vandrørsprojekt
Kære nabo
I uge 42 går VVS arbejdet i gang.
Du skal ikke foretage dig noget før du får besked i din postkasse, dette vil vi bestræbe os på sker ca. 2-5 dage før håndværkerne når til dig.
På nuværende tidspunkt har ca. 28-30 husstande fået besked på, at der skal udføres arbejde i deres huse i løbet af uge 42/43.
Håndværkerne forventes at være færdige i løbet af ca. 6 uger og vil arbejde i en blok ad gangen.
Der vil være lukket for vandet mellem 08.00 og 16.00 i de dage arbejdet pågår i den række huse hvor du bor.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
3. Oktober 2016
Hej naboer.
Vi er nu endelig klar til at starte op på arbejdet med at udskifte et stykke rør som er forkert udført i mange af vores huse.
Ved en gennemgang i nogle udvalgte huse har vi konstateret, at isoleringen af det gennemgående vandrør er forkert udført, så derfor bliver der i samme omgang isoleret dette rør hos samtlige 118 matrikler.
Arbejdet starter op i uge 42, så derfor er det vigtigt, at alle beboere sørger for fri adgang til dette vandrør, og ja det betyder desværre, at nogle så bliver nød til at fjerne borde, vægge og andet som dækker dette rør så arbejdet ikke forsinkes.
Det er vigtigt at der er adgang til hele røret, da gennemføringen af dette rør fra hus til hus skal brandsikres.
SÅ DESVÆRRE ALT SKAL VÆK.
Den enkelte husstand vil få særskilt besked om hvornår og til hvem der skal afleveres en nøgle, samt hvilken type arbejde der skal laves, altså om det er både rør og isolering, eller kun isolering.
Bestyrelsen takker på forhånd for jeres samarbejde, og beklager de gener dette måtte medføre for den enkelte, men vil samtidig understrege at det er væsentligt, at processen ikke standses af at håndværkeren ikke kan komme til røret eller komme ind i husene.
Med venlig Hilsen
Bestyrelsen
23 September 2016
Nyhedsbrev september 2016
Så er det ved at være tid til at den nye affaldsordning træder i kraft.
Miljøspottet i Fyrrehusene er ved at blive bygget og vil være klar til d. 1. oktober.
I disse dage bliver de små beholdere og majsposer til at have i køkkenet uddelt. De todelte containere er også på vej i disse dage.
Hvis man vil af med sit gamle stativ indsamler kommunen disse i uge 41.
Man tilmelder sig indsamlingen på www.albertslund.dk/mitaffald
Man skal bruge sin Nem Id for at tilmelde sig.
Vi vil også lige huske jer på grøn dag søndag den 2. oktober, hvor vi håber at se rigtig mange af jer.
Velmødt
Bestyrelsen
15 September 2016
GRØN DAG – EFTERÅRET 2016
Så er det atter tid til at give en hånd med til at få hold ukrudtet nede og spare penge på kontingentet til gartner, hvis alle hjælper til.
Derfor holdes der fælles vedligeholdelsesdag søndag den 2. oktober kl. 10:00 ved containergården
Vi starter med morgenbrød og kaffe.
Vi har i de sidste år nået rigtig meget på vedligeholdelsesdagene – så stor tak til alle de aktive der har været mødt frem, men vi kan bruge endnu flere hænder. Vi opfordrer alle parceller til at bidrage med at holde foreningens fælles arealer og i sidste ende spare penge på vedligeholdel-se af grønne arealer. Og her bliver pænere at bo.
Kan du ikke deltage på dagen, vil vi fra bestyrelsen opfordre dig til, at bidrage på anden vis. Du kan henvende dig til et bestyrelsesmedlem og få tildelt en opgave.
Du kan hjælpe ved at give en hånd med i dit nærområde, da der er mange mindre opgaver rundt omkring.
Har du klippet hækken eller set dit hus fra havesiden for nylig?
Har du husket at klippe din hæk og holde fortovet rent til havesiden? Det er den enkelte parcels pligt, at holde stien bag ved haven. Vi vil derfor opfordre generelt til, at hække, buske, ukrudt mv. ikke rager ud over fællesstier og fællesarealer, samt at ukrudt, blade mv. fjernes fra fortovet.
Vel mødt kl. 10:00 den 2. oktober
Henvendelser til bestyrelsen
Bestyrelsen har i den sidste tid fået mange personlige henvendelser hvor beboere har ringet eller opsøgt bestyrelsen på deres bopæl med sager som ikke krævede øjeblikkelig handling. Besty-relsesmedlemmerne er alle beboere der har påtaget sig et frivilligt ekstraarbejde for grundejer-foreningen. Vi vil derfor gerne udbede os at alle henvendelser foregår via mailen bestyrelsen@stadionparken.dk. Bestyrelsen bestræber sig på at alle henvendelser besvares hurtigst muligt – senest inden for en uge.
Ved akut opstået nødsituationer der kræver øjeblikkelig handling kan bestyrelsen evt. kontaktes personligt.
Med venlig hilsen bestyrelsen
01 Juli 2016
Sommerfest 2016
Stadionparkens sommerfest afholdes lørdag den 20. August kl. 15-24.
Vi starter med kagebord (kaffe/te medbringer man selv).
I løbet af eftermiddagen er der hoppeborge og andre børnevenlige indslag, ligesom der er chili-smagnings-konkurrence.
Kl. ca. 18.00 er der grill-middag. Alle familier skal medbringe tilbehør til fælles buffet, svarende til det antal man kommer.
Alle skal i øvrigt medbringe stole og service til eget brug. Kom med jeres ting tidligst kl. 14.45 af hensyn til opdækningen.
Baren sælger vin, øl, sodavand, slush-ice, popcorn og slik til rimelige priser. Der skal betales med kontanter (medbring gerne mønter og mindre sedler).
Der er mange opgaver forbundet med arrangementet, og vi beder derfor om alles bidrag.
Vi glæder os til at se jer til en hyggelig og festlig dag!
I har fået en mail fra Festudvalget hvori der står hvordan i tilmelder jer.
Mange hilsner fra
Festudvalget
Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2016
22. Februar 2016
Tirsdag 1. marts 2016 kl. 18.30 på Herstedøster Skole, musisk rum
Tirsdag 1. marts 2016 kl. 18.30 på Herstedøster Skole, musisk rum
1. Valg af dirigent
2. Valg af stemmetællere
3. Beretning
Bestyrelsens beretning
4. Fremlæggelse af regnskaber v/kassereren
a. Godkendelse af regnskab 2015 for Grundejerforeningen Stadionparken
b. Godkendelse af regnskab 2015 for Carportfonden
5. Fastsættelse af kontingent
Bestyrelsen foreslår at nuværende kontingent på 2400,- pr. kvartal bibeholdes.
6. Ny affaldsordning i Albertslund
Information om hvor vi er nu.
Herefter afstemning vedrørende hvorvidt foreningen, i henhold til ny
affaldsordning i Albertslund, ønsker 2 eller 3 deponistationer på fællesarealerne
7. Indkomne forslag
a) Forslag stillet af bestyrelsen:
I ”Forretningsordenen til afvikling af generalforsamlinger”, ændres punkt om
tidspunkt til: ”Mødet indledes præcist på det i indkaldelsen annoncerede
tidspunkt, uanset antallet fremmødte medlemmer”.
Begrundelse: klokkeslettet 18.30 giver årligt problemer i forhold til at
containergården først lukker dette tidspunkt, og såvel en containervagt som
et bestyrelsesmedlem først skal lukke containergården inden de kan tage til
generalforsamling.
b) Forslag stillet af Anders (P48):
Jeg foreslår at der nedsættes et udvalg, der undersøger mulighederne for frit
TV valg, og får klarlagt konsekvenserne, hvis vi afslutter den nuværende
ordning med Yousee.
Begrundelse: Min personlige motivation er, at vi slet ikke bruger Yousee’s
TV, så for vores husstand er det penge ud af vinduet hver måned. For andre
beboere i foreningen kan guleroden være mulighed for billigere og/eller et
mere fleksibelt valg af TV kanaler.
Bestyrelse:
a. Valg af kasserer 2 år
Kasserer Mikael Laage Jensen (F48) modtager genvalg
b. Valg af bestyrelsesmedlem 2 år
Bestyrelsesmedlem Jonas Albrekt Karmann (P152) modtager genvalg
d. Valg af 2 suppleanter 1 år
Suppleant Merete Malling (P76) genopstiller ikke
Suppleant Farhat Malik (P90) modtager genvalg
Revisorer:
a. Valg af 2 revisorer 1 år
b. Valg af 2 revisorsuppleanter 1 år
a. Valg af 8 containervagter
b. Valg af 8 medlemmer til festudvalg
c. Valg af medlemmer til vedligeholdelsesudvalg
Fremlæggelse af budget
a. Godkendelse af budget 2016 for Grundejerforeningen Stadionparken
b. Godkendelse af budget 2016 for Carportfonden
9. Information om ny legeplads i Fyrrehusene
10. Eventuelt
20. Januar 2016
Indbydelse til fastelavn
Så er det tid til en hyggestund for børn og voksne i Stadionparken!
Vi holder fastelavnsfest Søndag d. 7. februar kl. 13:00
Vi mødes ved Containergården, hvor børnene slår katten af tønden.
Der er præmie til Kattekonge og Kattedronning.
Der vil være en fastelavnsbolle, kakao samt en slikpose til børnene.
Arrangementet er gratis.
Der vil ikke være mulighed for at købe noget i år, men alle er velkommen til at medbringe egen kaffe el. lign.
Tilmelding sker ved at udfylde tidligere omdelte papir og aflevering i postkassen hos Merete i Pilehusene 76.
SU senest Søndag d. 31 Januar 2016.
Vi glæder os til at se jer.
13. Januar 2016
Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2016
Tirsdag 1. marts 2016 kl. 18.30 på Herstedøster Skole, musisk rum
Dagsorden
1.Valg af dirigent
2.Valg af stemmetællere
3.Beretning
Bestyrelsens beretning
4.Fremlæggelse af regnskaber v/kassereren
a. Godkendelse af regnskab 2015 for Grundejerforeningen Stadionparken
b. Godkendelse af regnskab 2015 for Carportfonden
5.Indkomne forslag
Evt. indkomne forslag skal i hht. vedtægterne være bestyrelsen skriftligt i hænde senest d. 9. februar 2016.
6.Valg
Bestyrelse:
a. Valg af kasserer 2 år
b. Valg af bestyrelsesmedlem 2 år
d. Valg af 2 suppleanter 1 år
Revisorer:
a. Valg af 2 revisorer 1 år
b. Valg af 2 revisorsuppleanter 1 år
Containervagter:
a. Valg af 8 containervagter
Fremlæggelse af budget
a. Godkendelse af budget 2016 for Grundejerforeningen Stadionparken
b. Godkendelse af budget 2016 for Carportfonden
7.Eventuelt