24. december 2018
JUL OG NYTÅR I STADIONPARKEN
Hermed lidt praktisk info om affaldssortering mm.i jule- og nytårsdagene:
-HUSK at gavepapir og gavebånd IKKE må komme i papircontaineren. Da gavepapir er lamineret med plastik skal begge dele i restaffald. Alle husstande har fået en Jule-papirsæk fra Vestforbrændingen som evt. kan bruges til gavepapir. Denne sæk kan stilles ud ved siden af matriklens skraldespand ved første tømning efter jul, så tager renovationsfolkene den med. Alternativt kan gavepapir og gavebånd smides i småt brændbart i containergårdens åbningstid.
-Juletræer kan stilles ved siden af containergården under P-forbud skiltene til og med mandag d. 7. januar. Herefter vil de blive afhentet.
-Brugt fyrværkeri skal smides i restaffald – alternativt kan man låne en minicontainer til småt brændbart affald d. 1. januar. Det er beboernes eget ansvar at rydde op på fællesarealerne efter nytårsaften. Ubrugt fyrværkeri skal afleveres gennem ordningen for farligt affald.
-Og nu hvor sneen er begyndt at falde: Grundejerforeningen har en aftale med et snerydningsfirma der rydder og salter de største veje og stier (se hvilke under menupunktet Snerydning). Alle andre stier skal beboerne selv rydde og salte. Det er den enkelte grundejers ansvar at der er ryddet og saltet rundt om egen matrikel
22. november 2018
TIL DE BEBOERE DER HAR BESTILT TRAPEZPLADER TIL CARPORTE
Udlevering af trapezplader finder sted søndag d. 25. november i tidsrummet kl. 12.00-13.00 ved containergården
Hver beboer får udleveret 6 trapezplader og en bunke skruer. HUSK snor til at binde omkring trapezpladerne hvis man ønsker at rulle dem sammen.
24. oktober 2018
TAGRENDER
Husk at det påhviler den enkelte indehaver af carportbrugsretten at stå for den daglige vedligeholdelse af carporten. Dette indebærer også at sørge for rense tagrenderne. Der er pt. en del carporttagrender der trænger til en kærlig hånd.
30. september 2018
HJÆLP SØGES
Det sker af og til at der sker skader på carportene (oftest fordi lastbiler eller andre påkører ud-hæng). Finders synderen bliver de selvfølgelig bedt om at udbedre skaderne, men ellers er det carportkontoen der betaler for udbedringen af sådanne skader, da det er grundejerforeningen der ejer carportene. Grundejerforeningen har tidligere haft et samarbejde med en tømrer der har påtaget sig disse udbedringer. Desværre har han været ude for en ulykke og er ikke længere arbejdsdygtig. Bestyrelsen har ledt med lys og lygte efter en tømrer der ville påtage sig en lignende aftale med grundejerforeningen, men desværre må vi erkende at sådanne ”små” her og nu opgaver ikke er attraktive og økonomisk rentable for tømrerne, da vi ikke har kunnet finde nogen interesserede. Til efterårets grønne dag vil vi sørge for selv at skifte de par brædder der er i stykker på carportene. Men vi vil gerne høre om der evt. var en tømrer (eller bare en handyman) i foreningen der kunne tænke sig fremover at få opgaven med at udbedre carportene, hvis der sker skader på dem. Man vil selvfølgelig blive timeaflønnet for arbejdet ligesom materialeudgifter vil blive dækket. Interesserede er velkomne til at kontakte bestyrelsen på
bestyrelsen@stadionparken.dk.
30. september 2018
GRØN DAG – EFTERÅRET 2018
Så er det atter tid til at give en hånd med til at få holdt ukrudtet nede og spare penge på udgifterne til gartner, hvis alle hjælper til.
Der holdes der fælles vedligeholdelsesdag søndag den 11. november kl. 10 ved containergår-den
Vi starter med morgenbrød og kaffe.
Vi har i de sidste år nået rigtig meget på vedligeholdelsesdagene – så stor tak til alle de aktive der har været mødt frem, men vi kan bruge endnu flere hænder. Vi opfordrer alle parceller til at bidrage med at holde foreningens fælles arealer og i sidste ende spare penge på vedligeholdel-se af grønne arealer. Og her bliver pænere at bo.
Kan du ikke deltage på dagen, vil vi fra bestyrelsen opfordre dig til, at bidrage på anden vis. Du kan henvende dig på bestyrelsen@stadionparken.dk og få tildelt en opgave.
30. september 2018
CARPORTE
Nu er vi endelig færdige med at få malet carportene, og det betyder at vi kan komme i gang med at få indkøbt trapezplader til de carportbrugsretsindehavere der har ønsket sådanne.
Pt har bestyrelsen registreret at følgende beboere ønsker trapezplader:
F46, F54, P32, P54, P56, P70, P76, P78, P80, P82, P88, P100, P112, P124, P142, P154, P156, P158, P160, P164, P166
Er der nogen vi har glemt, eller andre der vil på listen her i sidste øjeblik så send en mail til formanden@stadionparken.dk senest fredag d. 5. oktober.
15. august 2018
HÆKKE OG HEGN
I forbindelse med at flere beboere i disse dage er ved at udskifte hække på havesiden minder bestyrelsen om de kommunale regler for dette. Husk at det er den enkelte beboer der er ansvarlig for at egen matrikel lever op til lokalplanen
Følgende er uddrag for kommunens lokalplan for Stadionparken:
9.4 Levende hegn skal bestå af bøg, avnbøg, liguster eller tjørn. Der må
kun anvendes én af de nævnte planter i en hæk.
9.5 Hegn på havesiden mod vejskel og fællesarealer må kun etableres som
levende hegn evt. suppleret med et trådhegn. Hegn mod naboskel skal
bestå af levende hegn. Hækken kan suppleres med et fast hegn i træ
ind imod egen grund. Hegn ved indgangsside skal bestå af et fast hegn
i træ. Hegnet skal udføres med vandrette planker.
9.6 Hegn mod naboskel må maximalt være 1,80 m højt. Hegn på indgangsside
mod stiarealer og fællesarealer må maximalt være 1,60 m
højt.
2. august 2018
INFO FRA GLOSTRUP KOMMUNE
Glostrup Festival 2018 finder sted i weekenden 24.-26. august i Glostrup Idrætspark udendørs på fodboldbanerne. Vi håber, at du vil kigge forbi og nyde al den gode musik, vi har arrangeret og deltage i aktiviteterne på festivalpladsen. Der er fri entré.
Vi forventer, at mange mennesker møder op for at deltage i festivalen, og vi
forventer stor aktivitet i og omkring idrætsparken. Da du er nabo til idrætsparken, vil vi gerne informere dig specifikt om, hvilken indflydelse festivalen vil få på dine omgivelser.
Du vil kunne høre musik fra den store scene og musikteltet i tidsrummene:
• Fredag 15.00-21.00
• Lørdag 11.00-23.30 (lydprøver formiddag)
• Søndag 11.00-17.00
I samme tidsrum vil du derudover kunne høre, når tivolis forlystelser kører og
aktivitet fra glade mennesker.
I ugen op til festivalweekenden bygger vi pladsen op, og der kan forekomme
periodevis støj som følge af den forøgede aktivitet i Idrætsparken.
Trafikken til festivalpladsen vil belaste vejene omkring idrætsparken i løbet af hele denne weekend. Vi vil forud for weekenden appellere til gæsterne om at komme til fods eller tage cyklen. Derudover henviser vi til erhvervsparkeringspladser i området, som vi har fået adgang til. Det skulle gerne minimere generne af den øgede aktivitet.
Adgangen for festivalgæster er udelukkende via indgangen på Stadionvej 80 ved Glostruphallen. Af sikkerhedsmæssige årsager vil det ikke være muligt at benytte nødudgange og bagveje til publikumsadgang eller anden gennemgående trafik.
Du kan se mere om Glostrup Festival på www.glostrupfestival.dk
Med venlig hilsen
Glostrup Kommune
Kontaktoplysninger: Center for Kultur og Borgerservice, kultur@glostrup.dk
2. august 2018
HUSK TILMELDING TIL SOMMERFESTEN SENEST DEN 6. AUGUST
Sommerfest lørdag den 18. August kl. 15-24
Al mad er inkluderet; grillet skinke, oksefilet og lam, forskellige salater, kartofler og brød (www.slagter-steen.dk, grillmenu 1 og salatbuffet nr. 2)
Drikkevarer sælges i baren til billige priser.
Tilmelding senest den 6. august. Kopier teksten fra nedenstående slip ind i en mail, udfyld og send mailen til sommerfest@stadionparken.dk
Du kan også aflevere tilmeldingen hos Mette, P92, evt. i postkassen.
Betaling: Voksne 100 kr., børn 3-12 år 50 kr. Børn under 3 år er gratis.
Betal med mobilepay til Stadionparken på nr. 23037 (OBS er først aktiv fra den 20. Juni)
Anfør P eller F og husnummer, samt antal, eksempelvis ”P67, 2v 1b”.
Hvis du ønsker at betale kontant, så læg pengene i en kuvert hos Mette, P92, evt. i postkassen.
……………………………………………….…………………………………………
Adresse:
Vi kommer antal voksne:
Antal børn:
Børnenes alder:
Vi ønsker halal (sæt kryds):
Vi vil gerne hjælpe med (sæt kryds)
Bage kage:
Opstilling af telte fredag kl. 16.30:
Opstilling af borde, bar mm. lørdag kl. 13.00:
Oprydning og nedtagning af telte søndag kl. 10.00:
24. maj 2018
MALING AF CARPORTE
Som nævnt på generalforsamlingen skal der i år males carporte. Carportkontoen betaler maling og pensler, mens det er ejeren af carportbrugsretten der skal sørge for at få malet carporten.
ALLE carporte skal males. Alt træværk skal males, også indvendige spær (dette gælder uanset om man har tilmeldt sig opsætning af trapezplader eller ej).
Maling og pensler udleveres om tirsdagen i containergårdens åbningstid (startende fra tirsdag d. 29. maj og følgende tirsdage). Resterende maling samt brugte pensler skal returneres igen – ligeledes i containergårdens åbningstid.
Jf. carportregulativet paragraf 8 har indehaveren af carportbrugsretten indtil 1. oktober til at få malet carporten. Er carporten endnu ikke malet 1. oktober bestiller bestyrelsen en maler – udgifterne til denne opkræves brugsretsindehaveren via førstkommende kontingentindbetaling.
24. maj 2018
GRØN ARBEJDSDAG FORÅR 2018
Så er det atter tid til at give en hånd med til at få holdt ukrudtet nede og spare penge på kontin-gentet til gartner, hvis alle hjælper til.
Der holdes der fælles vedligeholdelsesdag søndag den 3. juni kl. 10 ved containergården
Vi starter med morgenbrød og kaffe.
Vi har i de sidste år nået rigtig meget på vedligeholdelsesdagene – så stor tak til alle de aktive der har været mødt frem, men vi kan bruge endnu flere hænder. Vi opfordrer alle parceller til at bidrage med at holde foreningens fælles arealer og i sidste ende spare penge på vedligeholdel-se af grønne arealer. Og her bliver pænere at bo.
Til årets grønne arbejdsdag skal vi bl.a. have slebet og malet vores borde/bænkesæt igen. I den forbindelse efterlyser bestyrelsen beboere der vil medbringe rystepudsere, båndslibere eller lig-nende. Kan du medbringe en sådan slibemaskiner hører bestyrelsen gerne fra dig på bestyrel-sen@stadionparken.dk.
Kan du ikke deltage på dagen, vil vi fra bestyrelsen opfordre dig til, at bidrage på anden vis. Du kan henvende dig på bestyrelsen@stadionparken.dk og få tildelt en opgave.
15. april 2018
NYE POSER TIL MADAFFALD
4. april 2018
REFERAT FRA DEN ORDINÆRE GENERALFORSAMLING 2018
Klik her for at læse referatet
28. marts 2018
REN BY - AFFALDSINDSAMLING
Albertslund Kommune vil gerne genoplive tidligere tiders ”Ren by”-koncept. I den forbindelse er det muligt at tilmelde grundejerforeningen til den årlige nationale affaldsindsamling der foregår søndag d. 22. april (til og med søndag d. 29. april)
Hvis man ønsker at medvirke til den store affaldsindsamling ved at samle affald på fællesområder og på stisystemerne rundt om foreningen bedes man skrive til bestyrelsen@stadionparken.dk senest søndag d. 8. april. Bestyrelsen har desværre ikke mulighed for at deltage selv, men vil samle evt. interesserede navne ind og videreformidle disse til Agendacentret, der herefter vil sørge for at de interesserede får udleveret affaldssnappere og affaldssække søndag d. 22. april, ligesom de afhenter og vejer det indsamlede affald og i samme omgang fotograferer indsamlingsholdet i weekenden d. 28.-29. april.
28. marts 2018
FORÅRETS GRØNNE ARBEJDSDAG
Sæt allerede nu kryds i kalenderen søndag d. 3. juni. Her afholder vi forårets grønne arbejdsdag. Nærmer information følger
28. marts 2018
OPSÆTNING AF TRAPEZPLADER I CARPORT
På generalforsamlingen blev det vedtaget at interesserede indehavere af carportsbrugsretten havde mulighed for at opsætte trapezplader på undersiden af spærrene for at undgå dryp af kondensvand. Bestyrelsen bestiller de materialer der skal benyttes og laver en vejledning til hvordan pladerne skal opsættes. Materialerne betales af carportkontoen. Det er den enkelte brugsretsindehaver der selv skal stå for monteringen af pladerne. Ønsker man at opsætte trapezplader i sin carport bedes man skrive til bestyrelsen@stadionparken.dk senest søndag d. 1. maj 2018.
16. januar 2018
SOMMERFEST 2018
Sæt allerede nu kryds i kalenderen lørdag d. 18. august 2018. Her afholder vi den årlige sommerfest for grundejerforeningen Stadionparken
6. marts 2018
GENERALFORSAMLING 2018
Klik nedenfor for at downloade dagsorden og bilag til den ordinære generalforsamling 20. marts 2018 kl. 19.00 på Herstedøster Skole - Musisk rum Nord
Bilag 3 - Bestyrelsens beretning
Bilag 4 - Regnskab 2017 (drift)
Bilag 5 - Regnskab 2017 (carporte)
Bilag 6 - Tillæg til regskab 2017
Bilag 8 - Budget 2018 (carporte)
Bilag 9 - Tillæg til budget 2018
6. marts 2018
CONTAINERGÅRDEN HOLDER LUKKET DEN 20. MARTS
På grund af informationsmøde (vedr. den kommende sænkning af fjernvarmetemperaturen) og ordinære generalforsamling 2018 holder containergården lukket tirsdag d. 20. marts 2018. Containergården holder i stedet åbent onsdag d. 21. marts 2018 kl. 18.00-18.30
14. februar 2018
INDKALDELSE TIL ORDINÆR GENERALFORSAMLING 2018
Tirsdag d. 20. marts 2018 kl. 19.00 på Herstedøster Skole, musisk rum
Dagsorden
1.Valg af dirigent
2.Valg af stemmetællere
3.Godkendelse af dagsorden
4.Beretning
Bestyrelsens beretning
5.Fremlæggelse af regnskaber v/kassereren
a. Godkendelse af regnskab 2017 for Grundejerforeningen Stadionparken
b. Godkendelse af regnskab 2017 for Carportkontoen
6.Valg
Bestyrelse:
a. Valg af kasserer 2 år
b. Valg af 1 bestyrelsesmedlem 2 år
c. Valg af 1 bestyrelsesmedlem 1 år (da nuværende bestyrelsesmedlem er fraflyttet foreningen midt i valgperioden)
d. Valg af 2 suppleanter 1 år
Revisorer:
a. Valg af 2 revisorer 1 år
b. Valg af 2 revisorsuppleanter 1 år
Udvalg:
a. Valg af 8 containervagter
b. Valg af medlemmer til festudvalg
c. Valg af medlemmer til vedligeholdelsesudvalg
7.Fastsættelse af kontingent
a. Foreningskontingent
b. Bidrag for brugsret til carporte
8.Indkomne forslag
Evt. indkomne forslag skal i hht. vedtægterne §8 være bestyrelsen skriftligt i hænde senest d. 27. februar 2018.
9.Fremlæggelse af budget
a. Godkendelse af budget 2018 for Grundejerforeningen Stadionparken
b. Godkendelse af budget 2018 for Carportkontoen
10.Eventuelt
14. februar 2018
INVITATION TIL INFORMATIONSMØDE MED ALBERTSLUND FORSYNING
1. januar 2026 sænker Albertslund kommune temperaturen på fjernvarmen til 60 grader
I den forbindelse inviterer bestyrelsen til infomøde
den 20. marts kl. 18.00-18.50
på Herstedøster skole (Musisk rum - Nord)
Mødet afholdes umiddelbart før den ordinære generalforsamling i grundejerforeningen. Mødet afsluttes til tiden således at generalforsamlingen kan starte kl. 19.00
Bestyrelsen har inviteret Christian Oxenvad fra Albertslund Forsyning der vil informere om baggrunden for sænkningen til lavtemperatur samt hvilken betydning det kan få for netop vores boligtyper.
•Det er fuldt ud muligt at opvarme til behagelig rumtemperatur med ‘lavtemperatur’
•Lavtemperatur kan, i en kold vinter, påvirke rumtemperaturen i utilstrækkeligt isolerede bygninger - og bygninger med underdimensionerede varmeflader
•En del bygninger anbefales at efterisolere og evt. modernisere varmeinstallationen
•Albertslund Varmeværk hjælper løbende med omstillingen fra høj- til lavtemperatur
Med håbet om en god dialog hvor vi alle bliver klogere på den fremtidige fjernvarmesænkning, samt hvordan vi bedst kan forberede vores boliger på de nye forhold
16. januar 2018
INDBYDELSE TIL FASTELAVN
Vi holder fastelavnsfest søndag den 11. februar kl. 14.00
Vi mødes ved containergården, hvor børnene slår katten af tønden.
Arrangementet er gratis. Foreningen byder på kaffe/te og fastelavnsboller.
Til børnene er der også slikposer og kakao.
Tilmelding sker ved at kopiere nedenstående slip over i en mail og sende til
festudvalget@stadionparken.dk
SU senest søndag den 4. februar
Vi glæder os til at se jer!
Mange hilsner fra festudvalget
……………………………………………………………………………………
Vi kommer til fastelavnsfest:
Antal børn:……………og deres alder…………………………………..
Husnummer (P eller F) ……………