Festudvalg

Festudvalg


Festudvalgets primære opgave er at arrangere minimum 2 årlige fælles arrangementer (sommerfest og fastelavn) for foreningens beboere.
Festudvalget har til dette formål 50.000 kr. fra foreningens driftsbudget at disponere over.
I forbindelse med sommerfesten har festudvalget fået udleveret en huskeseddel indeholdende praktiske oplysninger som telefonnumre på bordbestilling, slush-icemaskine, fadølsanlæg m.m.


Det forventes at festudvalget i forbindelse med arrangerementerne:

- Står for den organisatoriske del af arrangementet. Det er ikke nødvendigvis festudvalget der skal lave alle praktiske opgaver, men det er festudvalget der står for at uddelegere evt. opgaver og tage styringen på det organisatoriske. Bestyrelsen støtter selvfølgelig op om det praktiske arbejde.
-  Står for aftaler om bestilling, modtagelse og aflevering af materiel
- Laver indbydelse. Bestyrelsen står for trykning af indbydelserne.
-  Laver regnskab over udgifter og indtægter som afleveres til bestyrelsen efter endt arrangement.
- Udarbejder evt. vagtplan til festerne. Det er ikke nødvendigvis festudvalget der skal varetage vagterne.


Sommerfesten ligger som udgangspunkt næstsidste weekend i august.


Festudvalget beslutter menuen til sommerfesten, men bestyrelsen har et mål om at få så mange af foreningens beboere med til de sociale arrangementer, hvorfor festudvalget bedes tage højde for dette når de planlægger menuen. Dette betyder ikke nødvendigvis at menuen ikke kan indeholde svinekød, men blot at der i så fald skal medtænkes alternative muligheder for de beboere der ikke spiser spisekød.


Festudvalget vælger en kontaktperson som varetager den direkte kontakt med bestyrelsen