2020


18. december 2020

JUL OG NYTÅR I STADIONPARKEN


Hermed lidt praktisk info om affaldssortering mm.i jule- og nytårsdagene:


- HUSK at gavepapir og gavebånd IKKE må komme i papircontaineren. Da gavepapir er lamineret med plastik skal begge dele i restaffald. Alle husstande har i dag fået en Jule-papirsæk fra Vestforbrændingen som evt. kan bruges til gavepapir. Denne sæk kan stilles ud ved siden af matriklens skraldespand ved første tømning efter jul, så tager renovationsfolkene den med. Alternativt kan gavepapir og gavebånd smides i småt brændbart i containergårdens åbningstid.


-          Juletræer kan stilles ved siden af containergården under P-forbud skiltene til og med mandag d. 11. januar. Herefter vil de blive afhentet.


-          Brugt fyrværkeri skal smides i restaffald – alternativt kan man låne en minicontainer til småt brændbart affald d. 1. januar. Det er beboernes eget ansvar at rydde op på fællesarealerne efter nytårsaften. Ubrugt fyrværkeri skal afleveres gennem ordningen for farligt affald.


-          Og nu hvor frosten måske snart  viser sit milde ansigt: Grundejerforeningen har en aftale med et snerydningsfirma der rydder og salter de største veje og stier (se hvilke på hjemmesiden www.stadionparken.dk). Alle andre stier skal beboerne selv rydde og salte. Det er den enkelte grundejers ansvar at der er ryddet og saltet rundt om egen matrikel


Håber at alle får en god jul og et lykkebringende nytår. Bestyrelsen vil gerne takke for et heftigt år, som langt fra har været som det plejer grundet COVID-19 epidemien. Lad os alle håbe at vi snart går mod lysere og mere normale tider.


Med venlig hilsen

Bestyrelsen



17. november 2020


ELBILER I STADIONPARKEN


Der har på Stadionparkens Facebookside været en debat vedrørende det faktum, at bestyrelsen har givet tre beboere tilladelse til at installere ladestandere til elbiler. To af disse har valgt at få foretaget sådanne installationer. Der er blandt andet stillet spørgsmålstegn ved, hvorvidt det er indenfor bestyrelsens mandat at give sådanne tilladelser, eller om det er noget der bør besluttes på en generalforsamling.

Bestyrelsen har i går afholdt møde og diskuteret sagen. Bestyrelsen erkender, at det er tvivlsomt hvorvidt bestyrelsen har mandat til at give tilladelserne, da der reelt er tale om, at enkelte beboere opfører private installationer på foreningens fællesarealer. Bestyrelsen har ikke været bevidst om dette, og har udelukket givet tilladelserne ud fra en holdning om, at vi ikke har ønsket at stå i vejen for folks mulighed for at erhverve sig elbil, og ikke har fundet at mulighederne for fælles løsninger endnu var til stede. Bestyrelsen har været opmærksom på at det ikke er en holdbar løsning på sigt, at alle 118 beboere skal have gravet egne ledninger under fællesarealerne, men har hidtil skønnet at de konkrete henvendelser var af et omfang der ikke udgjorde et problem.

Efter den nylige debat på Facebookgruppen må vi dog erkende, at der i dag er flere muligheder for at installere såkaldte fælles løsninger i grundejerforeninger.

Bestyrelsen har derfor besluttet at de ikke længere giver tilladelse til fremtidige installationer før generalforsamlingen har haft mulighed for at udtale sig. Vi har ikke skønnet at der ligefrem er behov for at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, men vil tage punktet op på den ordinære generalforsamling til marts.

Herudover vil bestyrelsen tage initiativ til, at nedsætte et udvalg der skal kigge på mulighederne for fælles infrastruktur for elstanderløsninger i foreningen, med henblik på at kunne fremlægge noget på kommende generalforsamling. Bestyrelsen vil ikke kræve at de to beboere der allerede har etableret elstandere skal fjerne disse. De er foretaget for beboernes egen regning og efter tilladelse fra bestyrelsen, og vi mener derfor ikke, at det skal ligge beboerne til last, hvis generalforsamlingen finder at bestyrelsen har overskredet deres mandat. Bestyrelsen vil dog påpege, at det er bestyrelsens holdning at man, i fald der kommer en fremtidig fælles løsning, ikke vil kunne fritages for fællesudgifter til en sådan løsning, blot fordi man allerede har fået foretaget en installation for egen regning. Det er dog en kommende generalforsamling der endeligt skal tage stilling hvordan en fremtidig fælles løsning evt. skal organiseres.

Bestyrelsen står selvfølgelig til ansvar for de tilladelser der allerede er givet, og står også til ansvar for de trufne beslutninger overfor generalforsamlingen, når denne afholdes i marts.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen i grundejerforeningen Stadionparken


1. oktober 2020


NU KAN DU AFLEVERE PORCELÆN I CONTAINERGÅRDEN 

Det er nu muligt at aflevere porcelæn og keramik i containergården. Dog kun mindre genstande. Større genstande som parasolfødder,  toiletkummer og håndvaske skal stadig afleveres på Materialegården.


30. september 2020

AFLYSNING AF GRØN DAG 

Grundet opblussen af COVID19 smitten og regeringens udmeldte retningslinjer må vi desværre orientere om at den grønne arbejdsdag d. 25. oktober er aflyst.


23. juni 2020

NYHEDSBREV 

Kære beboere i Stadionparken

Hermed lidt information inden sommerferien for alvor melder sig for de fleste af os.

 

GRØNNE ARBEJDSDAGE

Flere beboere har været ude og give et nap med at luge og ordne bede i den sidste tid – tusind tak for det. Der er dog stadigt masser at gøre og flere beboere har efterspurgt om vi ikke kunne arrangere en grøn arbejdsdag alligevel, nu hvor forsamlingsforbuddet er hævet til 50. Vi står dog over for en sommerferie der for de fleste starter i den kommende weekend, og vi ønsker ikke at afholde arrangementer i sommerferien. Bestyrelsen har derfor besluttet at arrangere en ekstra arbejdsdag i august i stedet. Vi afholder derfor både arbejdsdag søndag d. 23. august OG søndag d. 25. oktober. Sæt allerede nu kryds i kalenderen.

Den primære arbejdsopgave d. 23. august vil blive at etablere to ”prøvebede” hvor vi fjerner 10 cm jord, lægger ukrudtsdug og efterfølgende skærver. Planen er at undersøge om det er en løsning for alle vores bede der efterhånden er ved at tage overhånd. På baggrund af den debat der har været på Facebook gruppen har vi været rundt og kigge på bedene. Vi har valgt at lave hhv bedene ved Pilehusene 108-120 samt ved legepladsen i Fyrrehusene. Disse bede er valgt da det er dem der ser værst ud og der her er tale om bede vi er forholdsvis sikre på ikke risikerer at blive påvirket af en evt. optimering af p-pladsarealerne.

 

P-PLADS UDVALG

Det er nu lykkes at nedsætte et udvalg der skal se på hvordan vi fremover kan optimere p-pladserne på foreningens arealer. Udvalgets opgave er at undersøge mulige løsninger og fremlægge disse for en fremtidig generalforsamling.

Udvalget består pt af Jan F23, Mikael F48, Allan P64, May-Britt P150,Jonas P152 og Nuno P154. Jeg indkalder til første møde i udvalget efter sommerferien. Er der flere der vil være med i udvalget kan de skrive til formanden@stadionparken.dk.

 

SOMMERFEST

Sommerfesten løber af staben lørdag d. 15. august. Festudvalget arbejder pt på højtryk for at alt er klart - Corona har gjort at de har måttet vente til sidste øjeblik med at foretage bookinger. Corona har desværre også gjort at der er nogle forbehold ang. festen i det vi er afhængige af at forsamlingsforbuddet bliver hævet i forhold til det nuværende 50 personer. Læs mere om dette i indbydelsen der er delt ud i alles postkasse.  Lige som sidste år afholdes der loppemarked umiddelbart forud for sommerfesten.

 

TRAPEZPLADER TIL CARPORTE

Flere har ønsket at vi foretager en ny runde med indkøb af trapezplader til undersiden af carportspærrene. Vi skriver ud om dette efter sommerferien.

 


18. maj 2020

AFLYSNING AF GRØN ARBEJDSDAG 


Grundet udbruddet af Corona virus har vi valgt at aflyse forårets grønne arbejdsdag. Bestyrelsen anmoder dog om, at vi alle hjælpes ad med på eget initiativ, at holde områderne ordentlige. Vi håber derfor at man selv vil tage initiativ til at lave nogle af de ting vi plejer at lave på arbejdsdagene:


- Luge i fællesbede

- Klippe fælles hække og beplantninger

- Hakke græskanter ved overgange til asfalt

- Beskære buskadset ind mod Stadion

- Generel oprydning på fællesarealerne


Har man tid og lyst til at tage et lille nap på fællesarealerne er man altid velkommen til at kontakte bestyrelsen på bestyrelsen@stadionparken.dk for at få åbnet til grønne containere eller haveredskaber. Til efteråret når vi forhåbentlig igen må samles, afholder vi i vanlig stil fælles grøn arbejdsdag.


18. maj 2020

SOMMERFEST 2020

Sommerfesten ligger d. 15. august. Bestyrelsen har valgt ikke at aflyse festen, da vi tror og håber på, at forsamlingsforbuddet til den tid er hævet over de 100 personer det kræver for at sommerfesten kan realiseres. Det er dog vigtigt at pointere at sommerfesten ikke bliver til noget hvis ikke der er åbent for sådanne forsamlinger. Det betyder også at vi trækker proceduren med at bestille slagter, hoppeborge m.m. lidt, indtil vi har mere klarhed over genåbningen af samfundet. I sidste instans kan det betyde at vi er for sent ude til at få alle de ting vi plejer, og i så fald må vi i år lave en alternativ sommerfest. Pt venter vi i spænding på næste fase af genåbningen af samfundet i starten af juni.


18. maj 2020

TRAPEZPLADER TIL CARPORTE

Flere har ønsket at vi laver endnu en runde med mulighed for at opsætte trapezplader under spærene på carportene. Ligesom sidst er det bestyrelsen der står for indkøb af materialerne, mens det er carportbrugsretsindehaveren selv, der skal stå for opsætning. Ønsker man at være med i næste runde med trapezplader bedes man kontakte bestyrelsen på bestyrelsen@stadionparken.dk senest mandag d. 15. juni.


18. maj 2020

OPTIMERING AF PARKERINGSPLADSER

Vi har i flere år snakket om de store udfordringer med manglende p-pladser i grundejerforeningen. Bestyrelsen har sidste år holdt møder med Albertslund kommune og har i dette forår været i kontakt med en byplanlægger hos firmaet COWI der er kommet med nogle konkrete bud på, hvad man kan gøre for at skabe flere parkeringspladser i grundejerforeningen. Der er desværre ingen nemme løsninger.  Næste skridt er, som bestyrelsen ser det, at nedsætte et udvalg, der med baggrund i anbefalingerne fra COWI og Albertslund kommune skal komme med en række konkrete forslag til optimering af parkeringsforholdene, og som efterfølgende kan fremlægge sådanne forslag (inklusiv et økonomisk overslag) for en generalforsamling. I sidste ende er det generalforsamlingen der tager stilling til om og hvad der evt. skal gøres. Vi håber derfor at der er nogle beboere der vil være friske på at indgå i et samarbejde med repræsentanter fra bestyrelsen i det videre arbejde med at optimere parkeringsforholdene i foreningen. Er man interesseret bedes man kontakte bestyrelsen på bestyrelsen@stadionparken.dk.

.

12. marts 2020

REFERAT FRA ORIDNÆR GENERALFORSAMLING 2020

Klik her for  at læse referatet fra den ordinære generalforsamling 2020


13. februar 2020


BILAG TIL ORDINÆRE GENERALFORSAMLING 2020

Nedenfor finder du direkte links til bilagene til årets ordinære generalforsamling tirsdag d. 3. marts 2020 kl. 19.00 på Herstedøster Skole, musisk rum syd.


Endelig dagsorden

Vedtægter

Carportregulativ

Bestyrelsens beretning

Driftregnskab 2019 samt budgetforslag 2020

Carportregnskab 2019 samt budgetforslag 2020



13. februar 2020


INVITATION TIL INFORMATIONSMØDE VEDRØRENDE FASTSPEED

Der inviteres til informationsmøde vedrørende Fastspeed internet tirsdag d. 3. marts 2020 kl. 18.30-18.55 på  Herstedøster Skole, musisik rum syd. 


Læs mere ved at klikke her


12. januar 2020


INDKALDELSE TIL ORDINÆR GENERALFORSAMLING 2020

Tirsdag d. 3. marts 2020 kl. 19.00 på Herstedøster Skole, musisk rum syd


Dagsorden:


1. Valg af dirigent


2. Valg af stemmetællere


3. Godkendelse af dagsorden


4. Beretning
Bestyrelsens beretning


5. Fremlæggelse af regnskaber v/kassereren
a. Godkendelse af regnskab 2019 for Grundejerforeningen Stadionparken
b. Godkendelse af regnskab 2019 for Carportkontoen


6. Valg

Bestyrelse:
a. Valg af kasserer (2 år)
b. Valg af 1 bestyrelsesmedlem (2 år)

c. Valg af 2 suppleanter (1 år)


Revisorer:
a. Valg af 2 revisorer (1 år)
b. Valg af 2 revisorsuppleanter (1 år)

Udvalg:
a. Valg af 8 containervagter
b. Valg af medlemmer til festudvalg
c. Valg af medlemmer til vedligeholdelsesudvalg


7. Fastsættelse af kontingent

a. Foreningskontingent
b. Bidrag for brugsret til carporte


8. Indkomne forslag


Evt. indkomne forslag skal i hht. vedtægterne §8 være bestyrelsen skriftligt i hænde senest d. 11. februar 2020.


9. Fremlæggelse af budget
a. Godkendelse af budget 2020 for Grundejerforeningen Stadionparken

b. Godkendelse af budget 2020 for Carportkontoen


10. Eventuelt